Flevobike Versatile

Na 1 jaar ligfietsen op een open tweewieler heb ik kennis gemaakt met het velomobielgebeuren. Ik heb toen een tweedehands Flevobike Alleweder aangeschaft. Na 2 jaar intensief gebruiken van deze velomobiel had ik de smaak goed te pakken. Het velomobielgebeuren past bij mij dus heb ik eind juli 2004 een Flevobike Versatile besteld.

woensdag, juni 22, 2005

Versatile 006

Gisteren heb ik mijn Versatile dan 'eindelijk' (:-P Wilfred ;-)) gekregen/gekocht.
Hij rijdt echt fantastisch!
Meteen vandaag de rit naar mijn werk gemaakt en eerst onze dochter in de fiets in de draagzak naar de kinderopvang gebracht en ook dit waren ervaringen om nooit te vergeten!

Eerst dus Daniƫlle weggebracht. Na de eerste meters vonden we dat allebei een leuke ervaring, al zat Daniƫlles hoofd me wel wat in de weg, maar dat was ik met de Rider ook wel gewend.
Terwijl ik daar aan kwam rijden, kreeg ik meteen van de bouwlui ertegenover te horen: "Mooie ligfiets hoor! Mag ik er ook bij in?" Dus dat zat al wel snor (aanbod niet geaccepteerd uiteraard).

Daarna naar mijn werk en ik heb echt de leukste commentaren gehad van leerlingen (collega's konden eigenlijk alleen maar met afgunst kijken...tot ze de prijs hoorden en dachten aan een autootje van dezelfde prijs of een hybride fiets van een tiende deel van deze prijs ;-).
Het kwam er echter wel op neer dat iedereen het een erg mooie en flitsende fiets vindt en dat hoor ik natuurlijk graag (alhoewel ik ook niet wakker lig van commentaar erop, heb zelf de insteek dat zo'n fiets je wat lijkt of niet).

Het was echter heeeeeeeel erg warm vandaag. Op de heenweg had ik hier meer last van dan op de terugweg (heen om een uur of elf en terug rond een uur of vier), het zweet komt bij mij op elke fiets, het waait alleen wat makkelijker weg op de open ligfiets. Maar ik had voor de zekerheid een reserve t-shirt meegenomen en dat heb ik niet hoeven gebruiken (vond ik).

Dit ben ik gisteren:


Mooi is ie in elk geval zeker!

1 Comments:

  • At 20:12, Blogger allewedertje said…

    Proficiat Marianne, veel geluk met je "koopje" ! Ik heb je weblog doorgestuurd naar mijn vriendin, hopelijk snapt ze de hint ;-) !

     

Een reactie posten

<< Home